Fri i främmande land – Texten

Publicerat: april 10, 2012 i Sångtext
Etiketter:,

Fri i främmande land

Börje Peratt 2002

VERS 1
Jag är hellre fri,
i främmande land
Än fånge i mitt hem

REFRÄNG
Så flyg lilla fågel flyg
Tag med min dröm och bygg
Nytt bo vid en vacker strand
Så flyg lilla fågel flyg
Tag med min dröm och bygg
Högt över sjö och sand

VERS 2
Jag förlorar hellre allt
Än går vilse i mig själv
Jag vandrar hellre i öknen
Än sitter låst i en bur

REFRÄNG
Så flyg lilla fågel flyg
Tag med min dröm och bygg
Nytt bo vid en vacker strand
Så flyg lilla fågel flyg
Tag med min dröm och bygg
Högt över sjö och sand

kommentarer
  1. […] fri i främmande land än fånge i mitt hem.” (Börje Peratt, Sångtext filmen ”Bella och Real”, Fri i främmande land – YouTube och musikalen ”Den Fagre” Kulturnätet […]

  2. […] de inte längre anser sig ha möjligheterna att förverkliga sina drömmar i sitt eget land. Texten här och musiken på youtube: Musikvideo Fri i främmande […]

Kommentera

